Relax, take it easy...

Börjar påsken med en natt på Selma Spa i Sunne. Verkligen fint hotell.  Skönt att komma bort lite hemmifrån och bara njuta. I går skämde vi bort oss med varsin spa behandling. Gubben fick klassisk massage och jag valde något paket med skönt bubbelbad, ryggmassage och bodylotion och sen avslutades det med hårbottenmassage. Helt underbart! Man hade verkligen lust att be massören att fortsätta.
 
Efter massagen blev det en stund slappartid på rummet innan det vart dax för middag. Trerätters!
 
 
Till middag valde vi en förrätt bestående av hembakat fröknäcke och ost och chark tallrik. Kallrök älgkött och hjortsalami med kött ifrån Hygns Vilt utanför Kristinehamn och så var det två olika ostar ifrån Lillängens gårdsmejeri utanför
Sunne och så var det små gurkor, oliver och marmelad. Smaskigt! 
 
Till middag blev det hamburgare och torsk med räkor.
 
 Maten var verkligen god och stora portioner! Man vart verkligen proppmätt! Men så klart kunde vi inte låta bli efterrätten som blev creme brule, men vi nöjde oss med att dela på en i stället för varsin.  
Innan middagen satt vi oss en stund i loungen och tog varsin drink. Gubben tog en whiskey och jag en björnbärstini, den var jättegod!
 
 
Efter maten tog jag mig en simtur och lite bubbelbad medans gubben slappade på rummet med lite tv då han glömt badbrallorna. Han är dock inte så jätteförtjust i att bada så det gjorde inte så mycket. Var nog mest jag som tyckte det var tråkigt att simma runt själv i poolen. 
 
 
Vi har haft ett jätte skönt dygn här i Sunne men nu börja det bli dax att checka ut. Var och åt frukost för en stund sen och nu har vi slappat lite. Gubben tog en dusch så jag passar på att berätta här om våran minisemester. Slänger in lite mer bilder ifrån hotellet här nedan. De hade så fint tyckte jag och mycket blomsterarrangemang och så, helt i min smak! Mycket idéer i både inredning och med blommor har jag fått!
//Anna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0