Små portioner och ångest

Kan det inte bli vinter igen så det är lovligt att gå i ide. Vill bara sova för då känner och tänker man inget. Inte på samma vis iallafall.
Igår försökte jag bli glad och lite positiv men det hjälpte föga. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som om jag bara ger upp allt och förstör. Sviker mina goa kollegor när jag är hemma så ofta ifrån jobbet. Men mest sviker och sårar jag mig själv. Känner mig så dum, misslyckad och svag. Jag känner mig inte stark som försöker och kämpar utan känner mig bara svag som jämt "misslyckas". Och det värsta är att jag vet inte hur jag ska göra. Jag vet inte hur jag ska bete mig. Jag vet bara vad jag vill men ändå räcker det inte. Den där lilla djävulen som sitter på min högra axel skriker fortfarande högst. Ger mig ångest och ögon fyllda av tårar.
 
Jag vill så gärna åka och jobba. Varje dag. Klara av att jobba heltid men jag ser inte hur jag någonsin ska klara av det. Jag fixar ju uppenbarligen inte ens 75%. Jag ser bara allt det mörka och negativa. HUR FAN GÖR MAN!?  Varför finns ingen mirakel kur? Inget litet verkligt lyckopiller som gör allt bra? Varför är det så svårt? Fast jag har så mycket frågor och funderingar så känns allt så jävla tomt. Likgiltigt. Tråkigt.
 
Ska försöka få i mig smörgås nr två ifrån frukosten nu. Igår efter jag åt kvällsmaten fick jag sådär superont i magen igen. Inte lätt att sova då. Robin var fantastiskt som försökte hjälpa och serva mig med lite vatten och idéer som kanske hade hjälpt och lindrat.
Älskar dig Robin ❤
 
I dag kör vi soffläge (så länge jag kan hålla mig ifrån rastlösheten, börjar redan tröttna och kryper i kroppen) små portioner mat och piller som minskar magsyran. Hoppas det hjälper så jag kan åka tillbaka och jobba i morgon.
Vart så dumt i dag när vi har apt och så fick jag veta i morse när jag ringde och berättade att jag inte kom att jag skulle haft "fixa kontoret" hela dagen som vi i städ/flytt gruppen hade frågat efter. Och en dag på kontoret hade jag nog klarat av. Det hade varit bättre än en vanlig jobb dag iallafall då jag igår var nära på att åka hem då varje gupp i bilen eller att böja sig gjorde ont och jag ville spy. Tänkte att jag fixar inte en dag till så men hade jag vetat redan tidigare att jag hade "inre tjänst" hade det kanske vara lättare att ta rätt beslut, att åka och jobba. Vi har ju även apt i dag och det tycker jag är bra att vara med på så man får reda på saker och ting och kan fråga saker osv. Så tråkigt att vi inte fick någon feedback om städdag först i morse, och igår hörde min kollega som är ledig och som skulle kommit in och jobbat extra i dag av sig och undrade hur det blev i dag och jag svarade ju att det inte blev någonting eftersom jag inte visste då att planeraren hade ordnat så vi fick tid för städ/fix. Jag vet ju att alla har fullt upp på sina olika avdelningar på jobbet (chef, planeraren och vi "golv"personal) men vi måste bli bättre och effektivare på att återkoppla till varandra ifrån alla sidor.
 
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0