Gurka 💕

 
Äntligen har min gurka börjat vĂ€xa och blommar nu med flera blommor (blommorna Ă€r gömda under bladen), kĂ€nns lite "bĂ€ttre sent Ă€n aldrig" men hoppas det Ă€r fint nu i augusti och september ocksĂ„ sĂ„ det hinner bli gurkor. Antar att den behövt mer vatten och blivit glad av de regnskurar som kommit de senaste tiden. Squashen som sitter bredvid och till en början var lika stor som gurkan Ă€r nu mycket mindre men dĂ€r squashens blommor var Ă€r det nu som smĂ„ smĂ„ bollar sĂ„ det Ă€r nog pĂ„ gĂ„ng lite frukter dĂ€r :) sĂ„ roligt nĂ€r man ser hur plantorna utvecklas och sĂ€tter frukt. Även min paprika har börjat utvecka smĂ„ smĂ„ paprikor. SĂ„ roligt att odla sjĂ€lv och sedan kunna skörda! 
 
Blev lite gladare nĂ€r jag fick se detta i trĂ€dgĂ„rden. Annars har jag inte alls varit pĂ„ humör i dag och bara sett alla mĂ„sten som jag egentligen inte alls har lust att göra efter en fullspĂ€ckad vecka men nu kĂ€nns det lite bĂ€ttre och gladare sĂ„ kanske gĂ„r och börjar göra nĂ„gra mĂ„sten för att sedan göra nĂ„got som jag faktiskt vill göra! Funderar faktiskt pĂ„ att mysa ner mig i soffan och titta pĂ„ en film trots det fina vĂ€dret. Men först ska jag ta mig en tur ner i ÅrjĂ€ng och titta efter lingarn för nu har jag snart virkat upp allt bomullsgarn till disktrasor :) sĂ„ blir de bra ska jag ge bort nĂ„gra av dem för har Ă€ven köpt tvĂ„ vĂ€vda disktrasor i lin, lika som min favoritdisktrasa.
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0