Funderingar

Efter en trevlig helg så trodde jag att jag skulle orka vara glad och stark ett tag igen men icke. Började redan igår kväll med dessa jävla funderingar igen. Varför kan jag inte sluta fundera hela tiden? Sen en skit natt på det. Har vaknat typ en gång i timmen och sovit oroligt. Ont i magen igen. Kände det för ett tag sen också. Om det var förra veckan eller veckan före det. Magkatarr. Precis som när jag gick på gymnasiet och mådde skit.. Varit hemma i dag. Kände att jag inte kan göra ett bra jobb när jag mår så. Vill inte att det ska drabba någon annan att jag är trött och mår dåligt.  Har velat sovit hela dagen men har hållit mig vaken. Virkat lite, plockat lite här hemma, tittat på teve, tvättat... När jag börjat bli sådär trött att jag vill sova har jag gjort något en stund.
 
Funderat på att söka mig till ett annat jobb. Hittat ett som jag nog kanske skulle trivas med och slippa det jag tycker är jobbigt med mitt nuvarande arbete. Jobbet jag som jag funderar på att söka är lite av på ett vis ett drömjobb (var tidigare iallafall, att i detta fall hjälpa en yngre person) men, det finns alltid ett men, det är i Arvika. 12 mil pendling. Nästan 2 timmar pendling. Jag pendlade till Arvika förut och det gick ju bra men det var bara två månder. Hur skulle jag klara av det i längden? Jag tror ju inte på mig så själv om man säger så. Kommer jag någonsin orka med att jobba heltid? Kommer jag orka med att pendla till mitt drömjobb om det inte finns där jag bor?  Jag känner mig så svag. Allt funderande bryter ner mig. Varför kan jag inte sluta att fundera?
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0