Nu är det jul igen

Jag och kissen julpysslar.
Det luktar så gott av nejlikor och apelsin <3 
 
I helgen var det med julpyssel och julfix.
Jag hade inte tänkt att plocka fram så mycket julgrejer men i helgen gick det av bara farten. Nåja fick lite hjälp av mamma. Bytte gardiner i köket, och då åkte grytlappar och handdukar fram med. Och så lite mer julljus på bordet. Och en tomte och liten ljusslinga i hallen. Och så var jag ju tvungen att ta fram mina fina tomtar och ställa i vardagsrummet vid teven som jag brukar. Sen kom gubben med sin tomte och det är ju klart att den med ska vara framme, den är ju så fin och har egen lampa i sig. 
 
Och så gjorde mamma och jag chokladpraliner i helgen. De är fortfarande kvar i sina formar för orkade inte hålla på med de i dag. Kände mig inte motiverad för det. Men ska nog göra färdigt de i morgon när jag kommer hem. Gjorde praliner med smak av chili, hallon och mint. Ska göra en sort till med apelsin i också. Och så vill jag nog göra kola, såg ett recept i dag och den kolan såg så härlig ut på bilden och är nog god...
Så mycket gjort för att inte fira jul som jag ser det. Jag tänker ju oftast på det negativa som i det här fallet att jag ska jobba hela julhelgen. I bästa fall få ledigt på julafton. Och då alltså inte fira jul. Men! i kväll försöker jag ändra mina tankar till det positiva och försöker tänka på att julen är ju så mycket längre än några dagar. Julen pågår ju för fullt egentligen. Med advent och i morgon är det ju Lucia som för mig med hör julen till. Man kanske skulle se om det är något Lucia firande i morgon kväll man kan gå på. Gubben jobbar ju så sitter själv hemma så jag ska kanske försöka göra och njuta av det jag kan istället för att tänka på allt negativt? Försöka göra det bästa och trevligaste av situationen? Inte bara sitta å grubbla........
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0