Negativus

Ligger i sängen och de dåliga tankarna börjar komma. Önskar att jag hade hunnit somnat innan men så vart det inte. Eller börjar komma, de har nog funnits där lite hela tiden men idag har jag lyckats hålla de mestadels i bakgrunden, tills nu i kväll. Är väl inte sådär på tiptop just nu och har varit ledsen länge igen, typ sedan jag började på nya arbetsplatsen och nog en tid innan det också men nu de sista veckorna har varit hemska. Bara sett allting i svart och tårarna har sprutat för ingenting typ och jag vet inte varför egentligen. Går mycket och funderar på mina vanliga negativa tankar om framtiden och min kropp och så spinner det vidare och eftersom jag inte trivs helt hundra på nya arbetsplatsen så har det blivit en till negativ sak i min svarta nedåtgående känslo-spiral och en tanke spinner vidare till nästa osv och tillslut är allt svart... Att det ska vara så jävla svårt att få bort de där tankarna. Hoppas nästa vecka blir bättre. Har ju vart bra nu i helgen när jag "rymt" hem till pappa och mamma. Lungt och skönt och massa annat att tänka på, miljöombyte är bra. Men i går kväll började allt negativt komma tillbaka... Tur att jag laddat med lite ny energi i helgen iallafall. Har ätit gott, sovit som en stock (när jag väl somnat), haft det mysigt, tagit långa varma bad (något som är de bästa och mest avkopplande jag vet) träffat vänner och skrattat och om två veckor är det dax att träffa tjejerna igen så ser verkligen fram emot det. I dag vart det en tur in till stan också och jag köpte två par nya skor till hösten/vintern. Upptäckte ju att jag inte kunde ha mina fina kängor/stövlar längre så ville ha nya men hittade inga som passade tyvärr så fick bli vanliga låga skor/kängor
Det mesta verkar ju krympa en del i garderoben tyvärr "/ så återstår väl å se om vinterjackan passar i år eller om de får bli en ny igen... Jag måste få hjälp med det där... Nej fan, nu börjar jag bli trött igen så ska försöka sova. Natti natti //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0