Läskigt i mörkret

Då var ännu en "hemsk" jobbkväll över och man har landat hemma i sängen. Nåja hemsk är den väl inte egentligen om man inte är mörkrädd förstås men det är ju jag! Tänk vad mycket hemskheter det finns ute i mörkret, och då menar jag inte kvällens alla häxor,zombier och andra små (och stora) monster som är ute för bus eller godis eftersom det är halloween, utan jag menar allt det där andra. Som alltid finns där ute. Så som prasslande löv, konstiga ljud, smygande katter, rävar, muterade älgar med huggtänder, köttätande rådjur, bitska grävlingar, vargar som lurar bakom husknuten redo för anfall, med mera, med mera. Ja ni fattar! Massa hemskheter! "/ som inte är så hemska de heller egentligen. Om man inte är mörkrädd. (Jag vet ju att de hellre flyr så fort de märker mig, och inte har huggtänder, iallafall inte älgarna å rådjuren men de är så de är i mina rädd-i-mörkret tankar ) Åh vad jag ibland önskar jag hade ett 7-16 jobb, måndag till fredag. Inga läskiga kvällar ute i de mörka skogarna och långt ut på vishan. Inga mer "nej jag jobbar" när "alla andra" hittar på roligheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0