Goda minnen i student tider

För fyra år sedan vid den här tiden på dygnet sade jag godnatt till mina sista gäster på min studentfest och smög iväg för att gå och sova. Efter en lång dag med champagnefrukost, avslutning på skolan, traktorvagnsåkning,gäster, god mat, strålande sol, känslorus och allt annat som hör studenten till tog orken ut sin rätt och tröttheten slog till som bäst. Men ack vilken underbar dag jag hade, att få känna att jag äntligen var i mål efter tre års hårt kämpande. Tre års hårt slit, där jag så många gånger gav upp, reste mig upp igen för ett tag för att försöka igen. Tror inte det var många som verkligen förstod vilket helvete det var för mig. Men jag lyckades, jag gick ut mina tre år på gymnasiet fick godkända betyg, högskolebehörighet och en yrkesutbildning med många bra kunskaper som jag har nytta av.

Och under resans gång träffade jag en underbar person, en person som jag lärde känna, som satte djupa spår i mitt hjärta och som finns där än i dag vid min sida. Killen med den bästa student presenten. Killen som då på eftermiddagen framför goda vänner och släkt, gav mig en ring att sätta på mitt finger, ringen som fortfarande sitter kvar på mitt finger. Ringen för att visa sin kärlek till mig. Och jag min kärlek till honom. En av de personer som gav mig mest styrka att fortsätta, att fortsätta leva, att fortsätta kämpa. Min älskade Robin. Tack för att du finns vid min sida och låter mig få leva och fortsätta utvecklas, att du tror på mig och älskar mig för den jag är. Tillsammans är vi starka!

Vill också ägna några ord åt min underbara mamma. Mamma som alltid fanns där när jag hade det svårt. Mamma som gjorde allt för att jag skulle vara glad och orka kämpa. Min mamma som alltid vill väl, och som även hon står vid min sida fortfarande. Jag är så stolt över dig mamma, att du tog hand om mig och stöttade mig i skolan när det var svårt. Att du fortfarande tar hand om mig och ger mig kloka ord och råd. Jag älskar dig mamma.

Och till alla er andra där ute, som ska ta studenten, har tagit redan eller som inte gjort något av det. Var stolta över er själva och de personer som ni älskar. Orka kämpa fast det är tufft. Ta vara på tiden och de ni lärt er, det är ni värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0