Frustration

Från och med igår och två veckor framåt har jag bestämt att jag inte ska äta socker. Med det menar jag att jag inte ska äta fika bröd, bullar och kakor. Inget godis, chips, glass och inte dricka dricka eller saft osv samt att jag ska försöka undvika färdig mat och sådan mat med mycket socker, speciellt tillsatt socker. Två veckor. Ett försök att förändra mina matvanor (och även sambons, men det är en annan femma) Jag vill försöka bli av med allt socker och tillsatser vi äter i våran mat och försöka få mer rutin på att laga egen hemmagjord mat från bra råvaror. För då tror jag att kroppen mår bättre och jag kanske kan lyckas att gå ner lite i vikt och må ännu bättre både fysiskt och psykiskt. Jag vet att det kommer att bli jobbigt och att jag fortfarande bara är ett litet steg på min resa genom livet. Men det är iallafall ett steg i rätt riktning. Men det är svårt. Jag har sedan varit sötsugen hela dagen, mestadels tror jag du är hjärnan som spelar mig ett spratt då jag bestämt att socker är förbjudet. Förbud är till för att brytas och min hjärna skriker att jag ska äta godis. Jag vet precis vart godiset finns men än så länge har jag inte varit där och nallat. Har blivit banan på eftermiddagen och en banan och ett glas mjölk nu. Mitt andra bekymmer. Hur slutar man äta på kvällen? Är alltid sugen på kvällarna :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0