Home Sweet Home

Då har man landat hemma hos mamma och pappa. Åkt buss hit i dag och det känndes ovanligt och nytt på något vis fast jag gjort den resan så många gånger förr, men samtidigt känndes det tryggt. Tänk så många gånger jag åkt buss längs E18 mellan Västerås och Årjäng. Men det var länge sen nu, för ett par år sedan, typ två år, då var det nästan var och varannan helg jag åkte med den jädra bussen. Bussen med mycket folk, trångt och dålig luftkonditonering. Sitta och svettas bland massa andra människor. Människor man inte känner, men med samma destination. Fram och tillbaka på E18 mellan Stockholm och Oslo. Två huvudstäder. Massa människor... Men vilken tur att den ''jädra bussen'' finns. Annars hade jag kanske inte kunnat åka till den lilla trevliga staden Årjäng. Inte kunnat träffat min käresta vän så ofta.. Tur att ''den jädra bussen'' finns. Bussen som går mellan mina två älskade hem. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0