Kavajer å frustration

Kollade lite här på bloggen och har upptäckt att ett av mina blogginlägg inte har blivit publicerat och är borta, trodde jag hade sparat  det i "utkast" men där fanns det inte heller, så typiskt ! I det inlägget skrev jag iallafall om hur arg jag var på kläddesigner. De kan göra plusstorlekar men inte fan kan de se till att de passar ändå ! I onsdags tror jag det var, var jag in i butikerna här omkring och letade efter en kavaj, för jag vill så gärna ha en kavaj, och jag hittade flera stycken och två som var skirfina och passade bra, förutom i ärmarna. De som designar kläder till plusstorlekar har nämligen inte inset att om man har en storre kropp så har man i regel större armar också men det vet inte designerna om. För hur många större personer är det inte som har problem med att hitta tröjor och toppar därför att ärmarna är för smala ?! Lika i går när jag var till Töcksfors och letade i alla de vanligare affärena, typ kappahl, cubus, osv. Där hittade jag med en kavaj, men för att jag skulle kunna ha den i ärmen så vart den som ett tällt och satt alldeles för slappt på överkroppen. Blir så fucking arg på att det så ofta är att ärmarna inte passar ! Så på lördag när jag ska på "date" med min älskade sambo så ska jag dra med honom runt på stan och/eller Erikslund shoppingcenter hemma i V-ås för att se om jag kan hitta någon kavaj som passar... Och medans jag letade efter kavajer så hittade jag denna (på bilden) underbara blus som jag blivit total förälskad i...   Nej, nu blir det till att städa lite så det är fint när vi kommer hem på söndag. Sen blir det lite pluggande i väntan på att gubben kommer hem :)    // Anna 
 
Ceris blus från Kappahl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0