Jul och teori, bla annat..

Hemma hos svärfar. Har funderat myckert i dag... Saknar snön, det blir ingen riktig julstämning utan snön, tycker den ska komma nu. Har fixat klart julgardinerna i dag, vart nice, kommer bilder senare.. Funderar mycket på julen nu. Det känns som om det inte kommer bli någon jul. Ingen släkt och ingen snö. Jag gillar julen så mycket så det är jobbigt att inte riktigt veta hur det blir på jul. Jag är en sån som vill att det ska hända mycket under julen, man SKA åka runt massa för att hälsa på släktingar och vänner, man ska känna glädje,värme och kärlek.. önskar bara att ALLA i världen kunde få en riktig jul eller en annan rikgtig högtid...
Har även funderat på en till sak. Jag måste verkligen bli bättre på att sätta mig med teorin, kommer aldrig få körkort annars juh ! Få ta med mig boken till praktiken så att jag kan läsa när jag har långtråkigt, men de ser ju snyggt ut, en praktikant som sitter med näsan i en teoribok... Det är ju på praktiken jag ska visa att jag finns och att jag vill ha ett jobb! Att jag vill lära mig saker. Men just nu fixar jag inte så mycket som jag vill kunna fixa. Tex så kommer jag hem efter praktiken och det ända jag gör på eftermiddagen/kvällen är att bli ledsen över hur stökigt vi har, försöka plocka undan, diska mm men ger upp. Lagar mat, äter och ser på tv. Jag ger upp alldeles för fort men jag fixar inte att ändra på det fast jag vet att jag måste. Men vi får ta ett litet steg i taget, bättre ett litet steg framåt en ett stort steg tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0