Lyxmiddag đŸœ

I dag har det inte hÀnt mycket. Typ slappat hela dagen samt gjort middag. PÄ förmiddagen blev jag glatt överaskad nÀr en god vÀn hörde av sig och berÀttade att hon saknade mig. Vi snackade lite grann och jag hoppas vi kan ses snart. Roligt att det Àr ömsesidigt och inte bara jag som saknar.
 
Just nu ligger jag  i soffan och jÀser efter en god trerÀtters middag som jag "slÀngt" ihop i dag. Gillar just orden "slÀng ihop" det lÄter som man typ Àr proffs och att göra en trerÀtters Àr en piss i havet, liksom hur enkelt som hellst, trerÀtters Àr ju vardag ungefÀr. Hihi nÄja till förrÀtt blev det ostplÀttar  med creme frÀsch, rödlök och rÀkor. NÀstan som en liten langos.Hade dock slut pÄ grÀslök och persilja hemma sÄ det blev inte mycket till garnering pÄ. Hittade en bild och recept pÄ pinterest hÀr om dagen pÄ detta sÄ var ju tvungen att prova, och gott var det! 
 
VarmrÀtten bestod av hasselbackspotatis och helstekt Àlgfilé som nÀstan smÀlte i munnen. Tyckte verkligen den var perfekt. Sen blev de lite grönsaker och beasÄs till,  tyvÀrr i pulverform. FÄr lÀra mig hur man gör egen sen nÄgon gÄng. Och slutligen, efterrÀtten. Mmh, chokladfondant med lite grÀdde och hallonsÄs. Riktig fulltrÀff! Kanske lite i kladdigaste laget men ack sÄ god! 
 
Bjöd hit svĂ€rmor med gubbe pĂ„ middag och de verkade nöjda sĂ„ tror nog det var en god middag. Trevligt tyckte jag iallafall 😊  i morgon hĂ€nder det nog inte sĂ„ mycket. Har inget planerat sĂ„ blir nog en lugn dag. Kanske pysslar litegrann. Vi fĂ„r se vad jag hittar pĂ„. Nu ska jag fortsĂ€tta titta pĂ„ teve. Hoppas ni ocksĂ„ haft en hĂ€rlig dag!
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0