Härlig söndag

Solen har lyst hela helgen men jag har inte varit utanför dörren fast jag borde ha varit ute och njutit av solen och laddat energi. Men i dag har jag faktiskt känslan av en härlig dag och jag känner mig nöjd och tillfreds ändå. Kanske för den sköna sovmorgonen som inte blev allt för lång följt av en god frukost för att sen städa av köket. Har inte haft ett så tomt och städat kök på evigheter! Och då är det trots det en det grejer kvar att ta bort på bänkar och bord. Har plockat i och ur disken. Verkligen skurat av kaklet, bänkar och skåp så att det luktar rengöringsmedel i hela bostaden!
Gått runt halvnaken (sov/mys kläder) och slappat i soffan under ett varmt täcket till bra teve och handarbetat lite och nu spelar gubben bra musik ifrån stereon och jag ska hoppa in i en dusch och ta hand lite om mig själv. Efter duschen ska jag pyssla om mina torra vinterhänder och naglar och sen bär det av ut till Blomskog en sväng på möte med hembygdsföreningen. Gubben ska dit iallafall å jag tror jag följer med faktiskt. Då kommer jag ut lite grann jag med. 
I morgon ska jag in och jobba lite extra och på tandvårdsutbildning. Ska städa inför flytten av varan lokal på jobbet. Nej nu är det bäst jag hoppar in i duschen ! Tiden går visst snabbt!
Hoppas du också har en härlig söndag?!
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0