Dra upp gardinen

Lugn och skön dag i dag men börjar känna mig lite raslös
Har inte gjort så mycket idag, mest tagit det lungt. Var ner och hämtade paket på posten, våra sista delar till servisen jag och gubben köpt, och sen har jag bäddat rent i sängen. Hängde ut täckena och kuddarna på vädring några timmar i dag så i natt sover vi gott. Har även tagit bort noppror ifrån bäddmadrassen och dammsugit den, skulle egentligen vilja köra fodralet i tvättmaksinen en vända men det är ett sånt jäkla jobb att få på det på madrassen igen så det gör jag nog aldrig om. Har gjort det en gång och nu blir det nog bara i absoluta nödfall för som sagt, fy f*n vilket arbete det var att få det på plats igen !
Drog upp rullgardien i dag för att släppa in lite mer ljus när jag höll på med sängen och de i sovrummet och upptäckte då att min fina men något rangliga vårglöd stod i full blom där bakom. Det är allt synd vi inte drar upp rullgardinen oftare i sovrummet haha. Har ju sett att det varit knoppar på den när jag gett blommorna en skvätt vatten, men den var ju verkligen fin nu när det blommade så får kanske flytta ut den i vardagsrummet eller köket ett tag så att jag kan njuta av den för bakom gardinen är det ju ingen som ser den ! Man kanske skulle ställa den bredvid min fina orkide som står i blom nu,. Tycker orkiden är så vacker !
Ska väl ta och göra mig lite mat nu och sen blir det nog soffläge tillsammans med kissen.Han har varit ute gasnka länge i dag i solen så han är ganska pratsjuk nu ich gör det svårt för mig att skriva detta inlägg. Det är verkligen inte lätt att skriva med en katt som ömsom går på tangenterna och ömsom stryker sig mot armen och händerna hehe tur de är söta ändå trotts sina dumma påhitt ibland, som i går när han slickade på min middagsmat, och sedan när jag erbjöd honom köttbullen han slickat på så ville han inte ha.. Suck, vad gör man inte för dessa små älsklingar 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0