Sött som socker? - Inte så jävla sött...

 Sött. Sött som socker. Socker. Det jävla sockret.
 
Min första utmaning för i år blev att 8-31 januari inte äta socker (godis, choklad, kakor, dricka, glass osv)
En ständig kamp som jag tyvärr inte så ofta lyckas vinna men ständigt gör nya försök i. 
Testar olika varianter, minska, sluta helt osv men faller som alltid tillbaka. Brukar klara en vecka eller två men sen skiter det sig och nu skiter det sig nog redan från början för jag känner mig i dag inte alls peppad på denna utmaning trots att jag vet vilka vinster jag kan göra om jag slutar få i mig socker. Och jag vet ju att det blir lättare ju längre man kan vara utan. Säger de som vet iallafall. Men jag vet också hur svårt det är. Jag vet vilka utmaningar och situationer som fäller krokben för mig men jag har ännu inte funnit några strategier för ett vinna över dessa situationer, utan stupar i stället. Det är så svårt! Kanske skjuter upp denna utmaning en månad och försöker i februari i stället? Vet inte alls vad/hur jag ska göra. Inte så peppad för något just nu men vet att jag behöver och måste försöka ändra min livsstil för att må bättre.  Allt slutar bara i mer ångest....
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0