Monster och ladugårdshäng

Helgen blev väl inte riktigt som jag planerat men haft en bra och trevlig helg. Tomtarna har fått smyga ner i sin gömda vrå igen och julgardinerna har plockats bort. Det är så konstigt men jag måste ha något slags gardinmonster boendes här! För i julas när jag skulle hänga upp julgardinerna var de ju spårlöst borta och det slutade efter mycket letande med att jag köpte nya julgardiner och hängde upp, och nu när jag skulle hänga upp nya gardiner igen finner jag ingen av de gardinkappor jag har till köket! Inte en ända! Vart kan de vara? Gardiner kan väl inte bara försvinna? Tycker verkligen att jag har letat överallt men poff!  De är spårlöst borta. Kunde väl få hitta en av de jag har iallafall? Förra året hade vi julgardinen  kvar hela året i köket fram till denna jul och nu har vi ingen gardin alls. Men jag tänker fasiken inte köpa ny köksgardin!
 
Igår var det slappdag och på eftermiddagen åkte vi ut till våra vänner med bondgården. Jag lånade vovve och gick prommenad och gubbarna skruvade traktor och fixade ladugården (dvs mata djuren). Framåt kvällningen blev det lite käk och tv tittande. Är så mysigt med djur tycker jag. Och är ju jättesmidigt när man kan hälsa på eller "låna" dem lite sådär 😉
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0