Borta bra men hemma bäst?

Då har man landat hemma igen efter en helg i stugan. Och visst blir man glad när man kommer hem till detta?
 
 
Syntes inte något alls när vi åkte i fredags morse men nu är de redan så här "stora" efter tre dagar! Så häftigt!
Hoppas bara resten av sådden gror och växer också. Jag har sått gurka, två sorters paprika, chilli, basilika, akleja, kungsängslilja, bollök och så tomaterna som kommit upp på bilden. Det är en ampelvariant med många små tomater. Sorten heter "hundreds and thousands". Ska även så persilja och ringblommor sen. Persiljan försår jag nog men ringblommorna tror jag att jag direktsår ute sen..
 
Satte fröna förra helgen och hängde även upp lampor då som pappa hjälpte mig att ordna. Köpte lampor ifrån Ikea och krukor ifrån Ikea som vi gjorde till lampskärmar. Efter att kollat på internet och frågat i Facebookgrupper så behöver man tydligen ingen speciell växtlampa utan det ska gå bra med vanliga lampor/lysrör också så gjort ett försök! Dock skulle jag nog haft den större varianten av krukor till lampskärm för nu hänger lampan ut lite men tyckte det vart rätt snyggt det också, och så är det ju tur man har en gammal bur i plast som fungerar bra som drivhus 😂
 
 
Nåja, nu lite om denna helg. Som sagt åkte vi, jag och gubben och kissekatten, till stugan. Mamma och pappa var också där. Har mest tagit det lungt. Spelat familjespel och kikat på tv. Igår var vi till Grängesberg en sväng å kikade lite i affärerna där och sedan åkte vi in till Ludvika och gick på loppisar där jag fyndade mig en liten snygg handväska. Dock var det en toffs mitt fram på den som jag inte gillade så jag klippte bort toffsen och gjorde till kattleksak 😉
 
 
Nä, nu är det hög tid att göra iordning matlådor till i morgon och sen borsta gaddarna å hoppa i säng. I morgon börjar en ny vecka med jobb. Gött vi har färdig mat med oss hem ifrån helgen. Potatis, stek och en god sås, kan inte bli en bättre matlåda till en måndag! 
Natti natti sov gott !
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0