Trädgårdshelg 🌱🌼🐝

Har haft en härlig helg med solsken och nästan två hela dagar utomhus tillsammans med goa människor. Först i går förmiddag fixade jag och gubben lite här hemma. Plockade reda på disk och tvätt samt städade lite och sen åkte vi ner i samhället för lite ärenden. Bland annat så fixade vi ny gasol till husvagnen och så var vi till bygghandeln och skulle köpa nät att sätta under altanen så inte grannskapets katter går in där under och gör sina behov. Vi fann nät men jag tyckte det var lite dyrt. Medans vi står där och funderar hur vi ska göra så kläcker jag ut mig något i stil med "egentligen skulle man kanske bygga något sånt här att sätta upp i stället" och pekar på en blomspalje som står bredvid, varav gubben svarar att vi kan gå ut i brädgården och titta vad för material som finns. På väg ut i brädgården kommer nästa ide, vi kanske kan få såna mellanlägg (vet inte om det heter så? ) de har i travarna med trä, alltså mellan brädor och plankor när de ligger i travar. Och mycket riktigt, varsegoda det är bara att ta ! Så vi plockade med oss en ganbska rejl trave med såna "mellanlägg" i tryckimpregnerat trä helt gratis vilket sparade oss ca 500 spänn och så kommer det bli mycket snyggare än ett fult plastnät ! Så det blir nästa helg projekt om vädret tillåter.
 
På eftermiddagen åkte vi till P och E och hälsade på för att hälsa lilla N väkommen till världen. När vi kom dit var famlijen ute och höll på att fixa så vi allihopa var ute hela eftermiddagen och grejade lite i deras trädgård och lekte med M. Riktigt härligt och som sommar ute nästan. Så otroligt vad mycket positiv energi man får av små barn och babymys! Sen vart det middag med massa god mat och grillpremiär för i år för mig och gubben iallafall. Och i går höll min mage fred nästan hela dagen så bara det var välfigt glädjande. 
 
I dag har magen också hållit fred i princip hela dagen, den vart lite sur när jag var utre och grävde i trädgården och var "upp och ner" hela tiden när jag rensade men det har lugnat sig igen nu så det är skönt, har verkligen hjälpt med pillren mot magsyran. Att jag inte kom att tänka på det tidigare när det var som värst.. Får se vad läkaren säger också när provsvaren kommer. Han skulle ringa när provsvaren kom så hoppas det blir i morgon eller så. (fick ta prover för att utesluta bakterier eller inflamationer). Nåja tillbaka till trädgårdssnacket!
Ja i dag då så har jag rensat resten av rabatterna som varit kvar sen tidigare samt köpt en blomlåda till mina tomater och satt upp den på altanen. Har även tagit bort en rabatt och lagt en pallkrage att odla i där i stället. Mitt odlar intresse för gransaker har ju ökat lite grann så vart så mycket jag vill odla i år så trädgådslandet räckte inte ritkigt till. Fick lite hjälp ute i dag av gubben och det var mycket trevligt och så kom han och servade mig med vatten och en glass. Myket uppskattat ♥
 
 
 
Var trevligt att få lite hjälp ute i dag, eller ja, ibland försvann mina hjälpredor och då kunde jag hitta dem såhär..
 
 
 eller så här... 
 
 
 eller så balanserade de spadar!? Nåja var iallafall trevligt att få sällskap ute
 
 
Och justja ! I dag har jag börjat avhärda både mig själv och mina "babyplantor", akta så du inte blir bländad! ;) 
 
 
// Anna 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0