Påskamiddag å babbel

Då var påsken slut för min del. I morgon blir det jobb igen, tur det fortfarande är storhelg. Blir lite mer i kassan då 😊 Påsken har varit bra. Lugn och skön! Tror både jag och gubben behövde de. Att faktiskt inte göra någonting. Bara vara utan något inplanerat. Men nu drar arbetsveckan igång igen och olika inplanerade saker så som scout, en tur till tatueraren för att göra klart det sista. Längtar! Måste även ta tag i mattematiken för nu har jag skjutit på den bra länge igen. Sen blir det kalas och jag ska fixa tårta till det. Pappa fyller ju 70 om två veckor. Sen har jag inte så mycket mer koll på vad som händer efter dessa två veckor. Hm låter ju inte så mycket men är ju massa jobb och "transportsträcka" också, dvs tvätt, matlagning, osv osv och en stund att åka till jobb, sånt där vardagligt som måste göras men liksom inte riktigt syns/räknas. Och jag ska ärligt säga att jag orkar faktiskt inte med allt fullt ut. Jag önskar och vill ju så gärna att jag orkar mer och att kunna jobba mer så jag får mer inkomst och kan förverkliga lite drömmar. Men jag ska helt ärligt säga att jag fixar nog inte en heltid som det är nu, jag är liksom ganska tömd på energi när jag kommer hem ifrån jobbet och trots att jag vill göra mer så finns liksom inte energin där och det slutar bara i ledsna miner. Det känns som om jag står och stampar och inte kommer någon vart. Jag vet inte hur jag ska komma vidare. Försöker göra mitt bästa och se positivt på saker men i slutändan är det bara det negativa som verkar komma fram hos mig ändå. Vette tusan alltså! Varför blir det så?
Nej duschen nu och sen lite käk. 
Ha de! 
//Anna
 
 Slänger in lite bilder ifrån igår, påskamat och städning av gubbens bil. Svärfar var här å åt med oss. Färgade ägg också med raklödder och karamellfärg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0