Redan slut på en go helg

Då var ännu en helg med lediga dagar över. Varför ska de lediga dagarna gå så fort? Det är liksom som om de går extra fort. Nu börjar nedräkningen till nästa lediga dag. Nedräkning är nog min strategi att klara av. Två dagar, en dag kvar. Ledig. Tre dagar, två dagar, "bara i morgon kvar sen ledig" osv. Det är så tankarna går för att jag ska klara av. Ja vad ska jag klara av egentligen? Att leva? Att jobba? Antagligen att jobba eftersom det är de dagarna jag räknar ner. Känner mig så trött på mitt jobb men vet inte vad jag vill göra i stället. Och finner inget annat jobb heller för den delen. Så är väl bara att kämpa på så länge...
 
 
Har ändå haft en bra helg. Var ute i sillerud hos familjen A och hade det mysigt. Lilla M var på besök så man kan ju inte annat än att ladda med glädje när man är i närheten av en go liten människa på sådär 1,5 år. De är ju så härliga de där små liven. Var så skönt att bara vara och inte tänka på något utan bara busa och skratta med lilla M. Vart inte ens någon mattematik gjord, men det kändes som om det var viktigare att bara få vara och ha det trevligt trots en del ångest i dag då jag vet att dagarna går så fort och att jag har massor att räkna och lära mig. I morgon blir det mer som är nytt och jag ska lära mig. Vi ska nämligen börja med mobil hemtjänst på jobbet, dvs att vi ska få dagsscheman och dokumentation osv i mobilerna, och det är första dagen för oss i morgon så blir spännande att se hur det går. Blir nog bra, verkar ganska smidigt men vi får väl se. Nu ska jag fortsätta virka och se på teve samt mysa med Robin och kissen som ligger här bredvid mig. Hela vår lilla familj samlad i soffhörnet framför teven...
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0