Eftermiddagstrav och kanske rensade tankar

Efter två veckor med huvudvärk samt att ha varit nere de senaste två veckorna och då verkligen nere så har i dag faktiskt varit en bättre dag och jag orkat gjort något. När Robin kom hem från jobbet åkte vi upp till travet och åt på resturangen och hade det gött. Vi åt riktigt god klyftpotatis, helstekt kottlettrad och god pepparsås och grönsaker. Sen satt vi kvar ute i solen och tittade på travet som var i dag. Spelade lite på hästarna men vann inget, köpte även lotter men vann inget där heller men det gör ingenting. Var så skönt att bara sitta där i solen och inte tänka på någonting utan bara vara och ha det gött. Vi köpte varsin glass också. Det började egentligen med att jag skulle följa med J till travet men så blev det att jag och gubben åkte upp före och åt innan vi mötte upp J. 
När jag kom hem var Robin redan hemma och klippte grtäset och jag fick ett infall att byta ut en rabatt mot pallkragar men som tur var fanns det inga pallkragar att köpa på öb som var det ända stället som var öppet vid den tiden och tur var väl det för hade nog inte blivit nå bra om jag satt igång ett trädgårdsprojekt. Jag gick in och gjorde mig en ny deodorant i stället och det räckte för nu är jag helt slut igen och tankarna och det där dåliga humöret börjar komma smygande igen. Dåliga tankar och lite dåligt samvete då jag så gärna hade velat åkt hem denna helgen och i princip lovat att komma på min kusins kalas. Men blir tyvärr för mycket åkande och utgifter denna månad för att jag/vi ska kunna åka på allt. Nästa vecka blir det ju en resa upp till härjedalen och en tur till karlstad bland annat. Får försöka se fram emot det och se det roliga och trevliga. I morgon blir nog med trevlig dag för då har J släpat med mig på "skördefest" på Säffles näs. Hoppas på sol och mycket trevligheter. Nu blir det tacos och tv myss med älsklingen, Vi hörs nog frammöver. Har en del jag vill berätta om som kanske kommer.. man vet ju aldrig med mig, det här med skrivandet går ju sisådär "/
// Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0