earth hour, våfflor å tårta

Dagen har varit bra. Började med en vända till stan med mamma då det var gratis buss i dag för att uppmärksamma earth hour och värna lite extra om miljön. Mycket bra insiativ tycker jag!  👍
Hem och käkade lite våfflor för i dag var ju även våffeldagen. Gott! 
Efter maten blev det till att fortsätta i köket och förbereda inför kvällens middag. Mamma ordnade hasselbackspotatis och jag fixade tårta och älgstek. Har ju länge velat testat baka tårta med mirror glaze och tänkte att till helgen kan jag då bjuda mamma och pappa och kanske faster med gubbe på middag och göra lite mys. Bara för att sådär. Så tog tag i saken och bjöd på trerätters och jag tror det gick hem 😊 Även min andra farbror kom på besök en sväng på eftermiddagen så han fick med stanna på middag. Roligare att äta tillsammans..
 
Har tyvärr inga bilder på mitt tårtförsök och det gör inte så mycket heller för min del för tårtan vart god men inte alls någon bra mirror glaze. Det får jag öva på mer om jag ska få till. Min glaze vart nästan motsatsen till vad den skulle vara hehe men man kan inte lyckas jämt.
När gästerna åkt hem tog jag hjälp av mamma och pluggade lite grann. Har varit lite stressad över att hinna med då jag till veckan jobbar igen och denna uppgift ska vara inne på tisdag men nu känner jag att jag nog ska hinna med i tid.
Nej nu är det hög tid för sängen. Natti natti sov gott!
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0