Egen deodorant 👍

 
 
I gĂ„r kvĂ€ll slĂ€ngde jag ihop ett försök till hemmagjord deodorant i mina försök till att vara snĂ€llare mot min kropp. Relativt enkelt och snabbt att göra! Har testat den i dag och den verkar fungera fint men fĂ„r vĂ€l utevĂ€rdera om ett tag (nĂ„gra dagar eller veckor) nĂ€r jag testat den ordentligt och vet hur den fungerar. I min deodorant anvĂ€nde jag mig av sheasmör och rapsolja samt majsmjöl, bikarbonat och eterisk olja av citrongrĂ€s. Deodoranten Ă€r vĂ€l egentligen inte sĂ„ miljövĂ€nlig men kĂ€nns bĂ€ttre att veta vad den innehĂ„ller och att i princip alla ingredienser Ă€r naturliga. Är vĂ€l endast bikarbonaten som jag skulle tro Ă€r framstĂ€lld syntetiskt.  AnvĂ€nde mig av lĂ€nkarna nedan för rĂ„d,tips och inspiration. DĂ€r finns Ă€ven recept!
 
 https://www.organicmakers.se/gor-din-egen-ekologiska-deodorant/
 
http://www.jarrmut.se/recept/gor-egen-deo-3-olika-recept/

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0