Mini semester


Att det kan vara så skönt att vara ute i naturen. Inga andra människor förutom de människor man tycker om som här, min familj, och så en brasa intill forsen på favoritplatsen i Dalarna. Att bara få sitta här intill elden och lyssna på sprakandet och känna värmen tillsammans med ljudet från ån. Grilla lite korv och bara ha det gott. Stänga av sig från omvärden en aning och "ladda batterierna". Det gör mig lycklig. Att besöka samma härliga plats många år och att flera generationer har fått dela och glädjas av detta underbara. Hur vi barn längtat hit om somrarna, hur jag och mina kusiner har lekt intill vattnet på dagarna och på nätterna sjungit sånger runt elden tillsammans med våra föräldrar. Önskar jag kan fortsätta att åka hit och mina framtida barn får uppleva det samma. Att fler kan glädjas åt det enkla. Njuta av det vackra.

//Anna

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0