Kvällsnjut å tankesnurr

Ute i naturen igen. Vart bjuden på mat av svärfar och det kan man ju inte tacka nej till så nu efter maten sitter jag här nere på bryggan och njuter i solen och av det svalkande vattnet. Dock glömde jag badkläderna så blev endast fotbad men gött det också! Att det kan vara så rogivande att sitta såhär.. Önskar så att jag tillslut också får bo i närheten av vatten och kan ha det såhär lite oftare... 
Tänker ofta på hus nu igen. Till helgen (lördag och måndag blir det) är det dax för hustittning igen. Tre olika hus som ska tittas på. Ett hus är vi nog inte så jätteintresserade av egentligen men mäklaren tyckte vi skulle åka och titta på det och titta skadar ju aldrig.
Känns dock lite svårt när man har hittat ett hus man tycker om och att då åka och titta på andra hus. Fast egentligen skulle ju det huset kunna vara bättre, är nog mer själva platsen/läget jag fastnat för men huset i sig är ju inte helt illa heller eftersom jag kan tänka mig att bo där. Är det alldeles för illa skulle jag nog inte vilja köpa det trots att läget är toppen. Eller? Kan man bli förblindad av läget/tomten så man inte ser huset och dess brister? Är så svårt detta med hus. Är ju precis inget man gör dagligen och mycket att tänka på och många tankar som far runt. Iallafall på mig. Är alltid så velig men vill bara att allt ska bli så bra och trilsamt som möjligt. Och det är vad det än gäller så känner jag så.
Nej nu ska jag försöka släppa alla tankar en stund och bara njuta av naturen. Vattnet, vinden och solen och nyss hörde jag lommen ropa. Det är nog ett av mina favoritljud på sommaren. Tycker lommenps rop är så vackert på något vis men vet inte riktigt varför, synd att själva fågeln inte är lika fin...
//Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0