Klippta blommor och helgbestyr

Lite trött och sliten i dag och önskar jag hade längre semester men men, den som spar den har och nu är ju de värsta dagarna gjorda. De första efter semestern. Hoppas på att kunna resa eller något senare i stället. Jag vill ut och resa iallafall men vi får se hur det blir. I dag har det regnat och åskat. Vet inte hur mycket regn det kommit men välbehövligt är det iallafall och min vattentunna är full igen. Men tyvärr har jag väl inga växter att vattna snart. I natt har rådjuren varit här igen och knipsat av topparna för typ tredje, fjärde gången i år. Tur jag har lite växter de inte tycker om! Men så tråkigt för de låter de växa ut igen och lagom det kommer nya koppar är de där och äter igen, de är inte dumma djuren inte. Har en anemon av de jag satte i våras som de inte ätit upp så har satt galler för där nu så hoppas jag får se den blomma. Lugn dag i dag. Var till svärmor en snabbis för gubben skulle egentligen hjälpt hennes gubbe att hämta stockar men blev inget av med det i dag men kanske i morgon. Har mest slappat i dag och plockat lite här hemma. Disken och lite tvätt och så. Har även plockat bort lite gammalt från frysen för har köpt massa kött som ska in där. En sån här "kött låda" direkt ifrån en bonde. Så var med och paketerade massa kött igår kväll efter jag jobbat som jag ska åka och hämta i morgon eller i övermorgon. Nej nu ska jag försöka få liv i gubben så vi kan göra lite käk. Blir tacos i dag ;)
//Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0