Folkracelägret 2017

Tänkte jag skulle försöka skriva lite om lägret men vet inte ritkigt vad jag ska säga. Har tänkt så många gånger under själva lägret att jag skulle skriva, och jag ville skriva men tiden har inte ritktigt funnits och sen har jag varit så trött och sleten så jag helt enkelt inte orkat skriva. 
Nästan hela året har jag ju känt mig lite, vad ska man säga, orolig kanske, för lägret och inte velat var med. Har varit lite orolig för hur det skulle gå då jag inte går så bra ihop med några persoer av de andra ledarna samt varit lite rädd för att jag inte skulle våga prata så mycket och mest gömma mig i köket som förra lägret och att ungdommarna inte skulle prata med mig och komma ihåg mig men det har gått jättebra och jag känner mig faktiskt lite stolt! Det har gått superbra med ungdommarna och bra att jobba tillsammasn med ledaren jag inte är så förtjust i, vi arbetar och tänker inte på samma vis så man kan väl säga att det uppstår lite "krockar" mellan oss men även det har fungerat väldigt bra i år. Och jag har haft jätteroligt trots att det har varit varmt och sletsamt men många bra stunder och härliga skratt har också funnits. Precis så som det ska vara på ett läger!  Har fått mycket beröm under veckan från andra ledare som är typ "huvdledare" och de är väldigt tacksamma och tycker att både jag och gubben har gjort ett jättebra jobb och det verkligen värmer att höra ♥
 
Mestadels har jag ju varit i köket under lägret men har även kört/transporterat folkracebilarna, tagit hand om kläderna (skor, handskar, hjälmar, balaklavor och dräkter) och sett till att varje deltagare haft utrustning att köra i samt att tvätta dem efteråt. Ni kan inte ana hur mycket svett det stinker från 10 overaller som använts under 5 soliga dagar trots att de däremellan hängt på vädring... Har även varit funktionär ute på banan och stöttepelare samt masat om att dricka vatten i värmen. 
 
Nu när jag sitter här och skriver och faktiskt tänker på hur mycket jobb vi ledare lagt ner (helt idiellt) känner jag mig stolt och tacksam att det finns sådana arbetsamma och vänliga medmänniskor som lägger ner allt arbete för att några ungdommar ska få kunna åka på läger. Kanske få en paus från ett annars ,på olika sett, jobbigt vardagsliv, träffa nya vänner, bli sedda, testa något nytt, ha roligt och bara få vara sig själva. Man tänker inte på allt jobb som läggs ner före och efter ett läget. I vårat fall all planeing och förberedelser. Alla timmar vi lagt ner på att planera, letat sponsorer, planerat inhandlat och lagat mat, tansporterat bilar, lagat och byggt bilar och allt annat jag inte kommer på för stunden. Kom att tänka på de vändor jag och gubben har kört bilar. Tillsammans har vi åkt 9 vändor. En vända tar ca 2 timmar tur och retur, det är 18 timmar bara biltransport. Och då är vi 5 till som har kört bilar till och från lägret. 
All mat som har lagats i förväg och frysts in, inhandlats och lagats på plats. Alla timmar som har spenderats i garage och skruvats på bilar. Det har blivit många många timmar. Tidiga morgnar under lägret och sena nätter. Inte undra på att det tar tid att bli som folk igen efteråt haha. Jag har ju varit ledig nu efteråt och kunnat sova hur länge jag velat och det har verkligen varit skönt! I morgon kväll börjar jag jobba igen och min lilla semester har verkligen gått superfort!  Tur jag får en mjuk start och bara jobbar två dagar och sen är ledig helgen igen. Hoppas jag och Robin kan vara ledig något till hösten kanske och kanske resa någonstans. Det vill jag göra iallafall. Nåja har kommer lite bilder från lägret
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0