Drömmarnas trädgård

Jobbar men har en stund över innan det är dax för lunchrast. Sitter ute i solen. Fördelarna med att jobba i samma lokaler som äldreboendet som har en fin dubbel hammock bredvid en liten damm med fontän är att man en gång som denna kan sätta sig ner och njuta en stund. Vi kan väl kalla det friskvård.
En stund att stressa av.
Sitter här och funderar lite... Drömmer lite...
En sån här kanske man skulle ha i sin egna trädgård sen. En hammock ska jag iallafall ha, enkel eller dubbel spelar ingen roll. Eller en hängmatta. När jag flyttar till hus och har en större trädgård.  För i min lilla trädgård finns det inte så mycket plats kvar. Skulle behöva ta en stund och sköta om min trädgård. Den börjar se lite hängig ut nu. Det får nog bli eftermiddagens syssla..
Sitter här och tänker på i söndags eftermiddag när vi var med svärmors gubbe och hämtade trästockar. De som hade stockarna var ett äldre par på 80+. Ett härligt, pratsamt, spontant par. Hur som hellst så var det en gigantisk stock där som kom från deras trädgård och när vi stod där och pratade nere på åkern där stockarna låg undrade gumman om vi ville se stubben också som var kvar och det ville vi ju då så vi fick följa med upp till deras hus. Och vilket ställe!  Visst det var väl egentligen en vanlig gul villa med trädgård. Men så mysig! Lite herrgårdslikt och så mysig gårdsplan och trädgård.
Där fanns blommor, buskar och träd. 
Det fanns olika sorters vallmo tillsammans med andra blommor, svarta vinbär, ett vackert gammalt äppelträd, en stor ståtlig kastanj, en shasminbuske utav dess like som luktade så gott och så hade de två vinrankor längs med väggen och ett litet persikoträd som stod utomhus emot en vägg men ändå trivdes och gav frukt. Ja vilket härligt ställe. Som ett litet paradis enligt mig. 
Önskar jag med någongång får ha en sådan trädgård och klarar av att sköta en sådan. För mycket jobb är det. Mycket slit och mycket kärlek i denna vackra trädgård jag fick besöka
 
//Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0