H2O HD ångmopp

I dag har jag testat twins ångmopp H2O HD och jag tyckte verkligen den var princip värdelös. Redan när jag läste bruksanvisningen blev jag lite skeptisk då man inte fick använda den på ditt och inte på datt (stod upparbblat olika golvtyper och olika material). Irriterande mig också på konstruktionen då det är en grej i vattenbehållaren, den som suger upp vattnet, som alltid ska vara under ytan när man använder moppen och denna grej sitter då enligt mig upp och ner då man använder moppen så hamnar den uppåt i behållaren och då hamnar den fort över vattenytan och då suger den ju inte vatten och det blir ingen ånga att rengöra med. Skakade man lite på behållaren så åkte den som suger vatten ner men då verkade det som om den inte fungerade ordentligt då det bara kom ånga i stötar i stället för hela tiden. När man var färdig gick det inte heller att hälla ut allt vatten som var kvar i behållaren utan det är som en kant på insidan och det gör att ganska mycket vatten blir kvar. Jag tyckte även att handenheten var väldigt tung att bära när man använde den och nylonborsten som var med var jättedålig. Använde endast moppens handenhet och testade att göra rent ugnsglaset och det fungerade inte alls. Smutsen satt fortfarande kvar som berg och då hade jag "tuffaste" läget på ångan. Testade sedan på väggen i duschen och där fungerade den ganska bra på de enkla fläckarna som man lika bra torkar bort med en trasa men där det satt hårdare vart smutsen kvar, fungerar nog bättre på typ kakel och kliniker där man kan ha tuffare ånga på än på våtrumstapeten. Gjorde även rent våran duschlist med halvdant resultat. Då använde jag tuffaste ångan och nylonborsten. Kanske hade jag för dåligt tålamod jag vet inte men ångmoppen kändes inte som att vara något för mig tyvärr. Jag kanske ska ge den en till chans och testa golvmoppen?  För om det blir så rent som de säger på reklamen så är det ju superbra att man slipper använda kemikalier men då måste ju själva apparaten vara smidig att använda och faktiskt ta bort smutsen med. Får se om jag hinner teste den något mer här hemma, det är svärfar som köpt den så den finns ju kvar där om han nu tycker om den....
//Anna
 
 
Trackback
RSS 2.0