Fortsätt simma :)

Då har jag varit och simmat i dag med fast det tog emot i innan. Vart ca 30 minuter, även om det börjar kännas meningslöst. Jag har ju inte precis gått ner något i vikt.. fast jag vet ju vad jag gör för fel. Eller jag antar att jag vet vad jag gör för fel. Det är det här med ätandet. Jag äter för mycket och det har nog blivit en del godsaker också som jag egentligen skulle hoppat över.. Jag börjar faktiskt tro att det är vad man äter som spelar absolut störst roll. Jag skulle vilja få hjälp med ätandet men jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt.. får väl bli till vårdcentralen men där får man ju ingen hjälp direkt...

Att det kan vara så svårt att vara "hälsosam". Liksom alla vet ju hur och vad man ska göra, men att verklig göra det, det är där skon klämmer. Det är det som jag aldrig får till. Okej, nu verkar jag ju iallafall börja få lite rutin på träning/motion med simning och promenader så ger jag det några veckor till kommer det nog sitta där. Börjar ju redan känna en liten saknad efter det de dagar jag inte tränat.. och jag tycker jag sover bättre och känner mig piggare, jag har liksom mera ork känns det som.. samtidigt som motivationen börjar tryta, så det tänkte jag att jag skulle ta upp med kuratorn nästa vecka. Bokade en tid där igen för att se om jag kanske behöver prata lite och få en annan syn på en del saker jag går och grubblar på, bla det här med vikt och självkänsla/självförtroende och mina grubblerier om framtiden. Men vi får se, är en ny kuratorn nu så vi får väl se om det är någon som känns bra att prata med.

Nu ska jag läsa en stund innan jag ska försöka sova. I morgon väntar jobb :) sov nästan två timmar på eftermiddagen i dag men tror jag kommer somna ända i kväll, känner mig trött. Frös nästan hela natten till i dag och på eftermiddagen också så undrar om jag kanske håller på att bli förkyld eller något. Hoppas verkligen jag slipper det ! Natti natti, sov gott // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0