Gotti gott gott

 
Lite blåbär sopm jag plockade igår som inte fick plats bland de andra i frysen och dagens skörd av smultron från trädgården med lite grädde. Vardagslyx :) 
 
Ja igår vart det en liten tur till skogen med tjejen jag är kontaktperson åt för att plocka lite blåbär. Var inte ute så värst länge men fick ihop en halvliter var lite drygt. Och på hemvägen mötte vi svärfar som då ringde och undrade om jag ville ha kantareller. Och det tackar man ju inte nej till ;) 
 
 
 
Senare på kvällen blev det en liten fisketur mrd J&J. Mycket trevligt men tyvärr fick vi inte upp någon fin stor abborre, men några små som katterna fick.  Kanske bättre lycka nästa gång ! Nu ska jag sätta mig och rensa kantarellerna jag fick av svärfar och ta reda på dem. Blir nog att steka en del tll middag och resten åker in i frysen :)  // Anna 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0