Vanlig dag..

I dag har det inte hänt mycket. Varit ner på byn för lite ärenden, bla skriva på anställningspapper för barnomsorgen. Det vart även en tur till biblioteket för att hämta två böcker som jag skickat efter. Kom på den smarta iden att låna hem böckerna jag hade svårt att välja mellan på bokrean (har bara kollat på internet)  och så ser jag ju om de var nå böcker att ha eller inte. Och det är nu klappart och klart och jag har bestämt mig för att köpa två av böckerna. En är redan på väg och den andra ska beställas :)
 
 
Sen vart det en semla på cafet och en tur till röda korset. Och som vanligt med min shopaholism så kunde jag inte hålla fingrarna borta utan köpte en kjol (som ev ska sys om lite :)  ), gardiner och en väska till sommaren... Tror jag har en tanke bak i huvudet att jag vill ändra min stil och därför jag köper så mycket kläder hela tiden men sen blir det iallafall alltid samma, jeans och linne.....
 
 
Efter röda korset mötte jag upp gubben och vi var till Ica och till ÖoB och för att handla lite mat och fågelfrön. Blev även lite frön att så och lecakulor till dess att jag ska så. Hade tänkt att plantera/så lite i dag men de lådor jag beställt av gubben att så i glömde han så klart på jobbet, men förhoppningsvis får jag dem i kväll när han kommer hem då han glömde en nyckel på jobbet med så han fick åka dit innan han åkte för att spela innebandy. Blev pyttipanne och stekt ägg till middag, betalat räkningarna, plockat lite i köket och vardagsrummet, fixat klart mina blomsterskyltar som nu bara ska lackas så de håller lite bättre när jag sätter ut dem, tittat tv, klippt klorna på katten å borstat pälsen och nu blir det till aatt hoppa in i en dusch och sedan koka mig en kopp te och mysa ner mig i soffan en stund till innan det blir dax för sängen. Har ännu inte fått nå jobb för i morgon men onsdag-fredag har jag jobb  :) Kul ! Behöver både pengarna och stimuleringen att komma ut och träffa folk och göra något vettigt :)
 
 
// Anna 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0