Vårstädning i trädgården

Då har jag fortsatt vårstädningen lite till i trädgården men än är det mycket kvar att ordna. Jag har renast i landet och de små rundlarna och runt buskarna men det ska rensas i långa rabbatten efter altanen och så fixas bra boplats för rabarbern jag fick förra sommaren. Ska sätta dit en pallkrage och fylla på med jord samt rensa bort massa gräs som vuxit där. Sen ska det även sås lite gräs runtom eftersom gräset har en tendens att växa där vi inte vill ha det men låter bli att växa där vi vill ha gräsmatta -.-' Så typiskt men det ska vi nog kunna få bukt med. Har även skrapat lite mer färg på "staketet" på framsidan men nu har jag faktiskt tröttnat på det för nu börjar det bli så pilligt med alla vinklar å vrår i hörn och mellan staketpinnarna. Men ska nog låna svärfars slipmaskin å dra en repa så går det nog bra att måla sen när det blivit lite varmare och torrare ute. Sen bara baksidan kvar, där är det mäst målning.
 
Skulle ju vara skönt om det kunde bli varmare så vi fick målningen klar innan alla växter börjar komma för fullt tycker jag. Jag har även snurrat in på att sätta upp tyg i taket på altanen och lite belysning samt lite typ gardiner som man kan dra för lite frammåt kvällen och ev hålla lite mygg å knott borta och lite insynsskydd mot grannar och folk som går på stigen bakom i skogsdungen. Få se om det blir av och om det blir nå pengar över till det projektet men jag skulle tycka det var mysigt... Gillar min lilla trädgård och skulle vilja tillbringa mera tid där ute och kunna njuta ordentligt och laga mat och grilla å så där... Vill även köpa en sån där liten grillhink, den är ju perfekt om det bara är jag och Robin som ska grilla, då är den ju alldeles lagom i stället för att dra fram den stora grillen. Nej nu ska jag gå å hoppa in i duschen och sen kolla i frysen om jag hittar något att laga till middag innan det bär av till jobbet :)
 

Kommentarer
Postat av: mamma

vad du har varit duktig idag. har du haft winston på besök idag?

2013-04-25 @ 21:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0