Pajer i stora lass :)

Ja nu har dagen gått över i kväll och inte blev det någon brasa i kväll heller, varken jag eller Robin hade någon vidare lust att åka ut frammåt kvällningen så vi tog det lungt i soffan i stället å kollade på tv. Och det gör vi fortfarande fast jag nu sitter vid datorn och skulle skriva klart min medicin 2 uppgift så att jag blir klar med kursen...  Men har inte kommit så långt på det än, har iallafall öppnat upp dokumentet ^^ 
 
Tidigare på eftermiddagen blev det en tur ner på byn för en genomgång av håret hos frissan, blev inte hos frisören jag tänkt gå till då de inte hade någon tid först på fredag å jag ville klippa mig i dag. Dum som jag var så bokade jag tiden hos frisör nr 1 men sedan när jag gick längre på storgatan så hoppade jag in hos en annan frisör och kollade om de hade någon tid, så kl 14 var jag å klippte mig hos frisör nr 2. Så i morgon, eller på torsdag ( är ju röd dag i morgon) så måste jag komma ihåg att ringa och avboka tiden hos frissan nr 1 haha. Men gud vad skönt det var att få en genomgång av håret ordentligt, gillar att gå till frissan och de tvättar håret och kammar å håller på. Men synd jag var så otålig och inte kunde vänta tills på fredag för hos frisör 1 har de typ hår-spa och då får man massage i hårbotten och det är sååååååååååååå sköönt ! Då på förmiddagen när jag var ner och bokade tid hos frissan råkade jag även hoppa in i en butik och köpa typ orangea leggins, så fina och de kommer passa till mina nya gula skor och min gula klänning eller en vit tunika nu tillsommaren :) Sen blev det hem å skriva lite plugg och plocka lite sen kom Robin hem och han skjutsade ner mig till frissan och kom sedan och hämtade mig och vi tog en snabbfika på Broms och var förbi ICA och handlade lite mjölk å sånt. Sprang även in på röda korset och inhandlade en svart kruka till en blomma jag köpte. Kommer bild senare :) Efter shoppingturen kom vi hem och jag plockade in varorna och började sedan med maten, gjorde en god tacopaj och sen en blåbärspaj som vi fikade med mormor och morfar nu vid 19-20 tiden. Så smaskigt, blev verkligen nöjd med blåbärspajen. Testade en ny grej och gjorde min favoritpaj som är typ bär med havre/tosca täcke men jag lade till en pajbotten av typ råg, dinkel och grahamsmjöl och sedan gjorde jag en lite lösare deg som jag spritsade mönster ovanpå pajen med, blev så fint och såå gott ! Tyvärr kan jag inte ge ut receptet eftersom jag bara blandar allt efterson och tar en skvett av det och så lite av de typ :P Men pajdegen gör jag iallafall av smör, råg- dinkel- och grahams-mjöl och lite vatten och sen plattar jag ut det i en pajform, förgrädar lite, tar ut och häller i blåbär (eller vad du nu vill ha i) och sen värmer jag smör, socker och havregryn i en kastrull och brer sedan över blåbären. Sen gjorde jag som pajdegen fast med lite mer vatten i så att jag enklare kunde spritsa den uppepå havregryns smeten... Lägger upp lite bilder på pajerna här ! Ska fixa bilden på min blomma och kruka också och sen ska jag sätta fart att renskriva lite plugg då innan sängdax. Natti natti !
 
// Anna
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0