Fläckar som ger ångest

Härlig, ledig dag i dag. Solen skiner och värmen stiger där ute. Och jag var uppe tidigare än vanligt ur sängen men har fortfarande inte riktigt kommit igång med allt jag "måste göra" i dag trots att det är roliga saker. Började dagen med ett snabbt möte med chefen, därav att jag var vaken redan innan kl 9.00. Sen hem å käka frukost och kika lite på teve. Och där sitter jag nu. I tevesoffan. Men ska alldeles snart sätta igång med dagens "att göra" som innehåller bla trädgårdsarbete, pyssel och så måste jag försöka få bort en fläck ifrån våran soffa sedan i helgen. Upptäckte att de luktade lite kattkiss ifrån våran soffa i helgen men vi vet inte om de är våran kisse eller grannkatten som varit in och skvätt. Hur som helst så först spreyade vi ettika men det hjälpte föga. Dagen efter letade vi fram "urineoff" som är medel just för sådant som vi använde på våran gamla soffa efter en olycka när kisse var sjuk. Jag läste noga hur vi skulle göra och testade på baksidan av ett utav ryggstöden och det gick bra så sagt och gjort. På med medlet på kattkisset och låta verka och sen skulle de lufttorka. Jo tjena, tack för den fultfläcken på nya dyra soffan. Och nu luktar det mer illa än vad kisset gjorde ifrån början och jag får ångest varje gång jag ser fläcken som sitter där det inte går att ta av och tvätta i maskin.
Hur gör jag nu? 🤔
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0