Skördemarknad đŸŒ±đŸŒŸ

IgÄr vart det en tur till SÀffles nÀs pÄ skördemarknad med J. SÄ mysigt att Äka runt till olika gÄrdar och trÀdgÄrdar och smaka pÄ godsaker och delikatesser sÄ som korv ost kött och grönsaker i alla dess former och fÀrger. Titta pÄ hantverk och olika djur. Vi tittade pÄ hönor och ankor, kaniner och en fallabella hÀst som kunde göra olika trick. Dock ville hÀsten inte visa upp sÄ mycket nÀr vi stod dÀr och kikade vilket var lite trÄkigt, men söt var hon! Mötte Àven ett par med en dansksvensk gÄrdshud (en sÄn vovve som jag vill ha) sÄ var ju tvungen att stanna och prata lite och ja, jag Àr fortfarande sÄld pÄ den rasen! 
 
De som fick följa med mig hem efter dagen var strutsjerky (marinerat och torkat strutskött)och det var annorlunda men jÀkligt gott tyckte jag, tvÄ olika sorters korvar typ Chorizo men den hette ko-rizo och sen en annan sort jag inte kommer ihÄg vad den hette men var med vitlök och timjan. Sen vart det lite rökt fisk, ostkaka och sÄ lite karameller. Köpte Àven en brödborste av trÀ och tagel. Det roliga med sÄn hÀr marknad Àr ju att allt Àr lokalproducerat och mycket Àr Àven ekologiskt.
Var Àven en del loppisar och dÀr fyndade jag spritsar, tvÄ ljusstakar i glas samt en liten vas :) Det blev Àven god mat och mÄnga skratt. En riktigt hÀrlig dag helt enkelt. SÄna mÄste jag ha flera. Det borde vi alla ha flera av!
//Anna
 
Den nya vackra vasen med de sista blommorna frÄn min födelsedag
Potatistavlan pÄ Bodaholms gÄrd
Fallabellan True Colur
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0