Oj oj oj !

Oj oj oj, nu var det verkligen länge sedan det vart något skrivet här !
Ibland får jag dåligt samvete för att jag inte skriver men så tänker jag att det är på mina villkor jag skriver och det är ändå väldigt få som läser och i bland känner jag att det hade varit roligt om jag liksom fick följare och blev liksom lite mer av en "kändis blogg" eller vad man ska säga, liksom att folk verkligen följde mina ord och tankar och inte bara som det är nu när det typ endast är familj och några vänner som läser men förstår ju att min blogg inte är den roligaste att följa eftersom den i princip inte har något intressant innehåll (eller ja det beror ju på vad man intresserar sig av men tror ni fattar vad jag menar...)
 
Nåja... lite snabb uppdatering... jag är förkyld sedan någon dag tillbaka.. 
I helgen bakade jag tårtor till goda vänner som hade ettårskalas för sin dotter. Ska se om jag får upp lite bilder sen. Dottern gillar Babblarna så var ju självklart med babblar tårta! Vart väldigt nöjd med modellerna av babblarna och själva innehållet i tårtan men själva tårtan vart inte så fin tyckte jag då den sjönk ihop lite då ena moussen var lite i lösaste laget och jag inte fick den täckande marsipanen bra men kan väl till mitt försvar säga att jag är nybörjare, det var apvarmt inne (ca 30 grader under dagen, någor svalare frampå kvällen) och klockan var mellan 22 :00 - 01:00. Gjorde även en gräddtårta med jordgubb/lime smak och den vart jag supernöjd med !...
På söndagen var det ettårskalas, vi var där hela dagen och hade så trevligt så. Sen har jag varit ledig fram tills i dag. Skulle egentligen jobbat kväll i kväll men fick ta ut kompledigt så jag med kunde bli med på festen som en arbetskollega bjöd in till och ordnade för oss kollegor. Så trevligt så och vilken god mat vi fick och många trevliga skrattstunder men nu är jag lite slut i huvudet. Vart väldigt surrigt och högljutt när alla "tanter" satt å pratade och då jag är svullen i hals/öron blev det lite svårt att hänga med i snacket...
Å i går var jag med B till Charlottenberg på lite shopping och barnpassning medans B var in till läkaren. Vart en "dyr resa" då jag köpte en del kläder och två plagg som var väldigt dyra (för mig iallafall) men jag kände mig så fin och nöjd med dem så då tänkte jag att - näe, dessa köper jag ändå!
Det var en grön mönstrad jättego kjol och en mörkblå mjuk trekvartsärmad bolero och den hade jag på mig i kväll.
Köpte äcen en vit blå mönstrad klänning/tunika att ha mer till vardags som nog kommer vara jätteskön att strosa omkring i i sommar,,,
Näe nu måste jag försöka komma i säng så jag orkar upp och jobba i morgon. Är även apt i morgon och direkt efter det ska jag på "rehabmöte"  med typ en livscoatch (stavning?) från företagshälsan. Hoppas det blir bra... 
Ska försöka mig på å lägga upp lite natur/djur foton som jag fotat också här senaste tidenh, bla en råget här hemma som var ganska rund om magen så hoppas hon kommer med kid sen, de är ju så söta ♥
 
Hoppas ni har det bra där ute ! Sov gott // Anna 
 
Här kommer lite bilder på tårtorna från helgen dock inte de bästa bilderna men men..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0