Nya utmaningar

Efter en trevlig helg med bra bio och god mat samt sköna dagar hos svärfar med vedkapning och god mat har vi i dag fortsatt med en härlig dag. Gubben har ju varit ledig i dag eftersom det är röd dag i dag men jag fick ju åka och jobba som vilken vanlig dag som hellst. Lite tråkigt det där med att jobba i vården att varesig vilken dag det är så är alla dagar i princip lika. Vardag så som helg. Iallafall på hemtjänsten. Blir nog lite skillnad om man skulle jobba på tex en avdelning eller någon form av boende men händer ju att man jobbat i finkläder sådär på jul och midsommar och så för att göra det lite extra. Hos vissa är vi ju de ända som kommer och hälsar på så de uppskattar nog det lite extra tror jag,  att vi försöker göra lite skillnad på de stora helgdagarna. Nog sagt om det, tillbaka till i dag. Har varit toppenväder i dag med strålande sol så lågttyckte vi skulle grilla till middag i stället för att göra skinksås som jag först planerat. Sagt och gjort, for förbi affären på hemvägen och köpte lite kött att slänga på grillen. När jag kom hem satt svägerskan hos grannen (svägerskan och min sambos mormor bor vi granne med) och hade det gött i solen så bjöd in henne på middag också och så ringde vi efter min svärfar så han kom också. Så trevligt när man kan laga mat och äta tillsammans! Och gott var det! Vi har redan grillat flera gånger i år och det är ju lika gott varje gång!  Och så nu är det ju en ny månad och en riktig vårmånad så nu kommer nya utmaningar. April gick inte alls bra med mina mål för månaden så maj fick ungefär samma "utmaningar" vilket blev bara äta godsaker till helgen, vilket sket sig redan i dag eftersom det är måndag, fast enligt kalendern är det ju helgdag i dag så jag vet inte... Måste sluta med sånadär undanflykter. Utmaning nummer två är minst tre promenader i veckan som är minst 30 minuter långa och utmaning tre är en såndär 30 dagars utmaning. Denna gång "stolen", ni vet när man sitter liksom i luften fast med ryggen mot en vägg... Började med 10 sekunder i dag och målet för hela månaden får nog bli att klara av en minut, lika som i plank challenge. Har tänkt jag ska försöka med att göra plankan minst en gång i veckan också bara för att hålla igång. Men nu ska jag försöka att sluta med att hålla igång och slå igen mina gröna och försöka studera insidan av ögonlocken i stället så jag orkar upp till en ny jobbdag i morgon. I morgon blir det bara jobb fram till lunch för att sedan åka med hälften av arbetsstyrkan till hotellet här i Årjäng för lunch och sen konferens kan vi väl säga, eller terapi som vi säger uppe på jobbet. Vi har ju haft det ganska tufft och struligt på jobbet ett tag så det har ju varit här någon konsult och pratat med oss om vad som är dåligt osv osv så det är det vi ska arbeta med i morgon. Vi får se hur det går... Längtar till helgen. Då kommer mamma och pappa hit. Ska bli mysigt... Nej sova var det så får väl säga god natt nu! Sov gott! 
//Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0