Tulpaner... Och scheman

 
Tulpanerna jag köpte i tisdags är fortfarande fina. Har snittat om dom och gett de nytt vatten i dag och såg då att det kommer som små tulpaner på några av stjälkarna. Ni kan se på den större bilden. Jag har aldrig sett det förut så är lite kul att se.
 
Annars i dag har det varit jobb och sen hem och vila lite. Haft ont i huvudet till och från i dag. Efter jag vilat blev de en varm dusch och sen har jag inte gjort så mycket mer i dag. Vikt ihop lite tvätt och tittat på teve. Till middag blev de tacos och nu sitter jag och gubben och glor på fångarna på fortet på teven. Blir nog till att försöka komma i säng sen för ska upp och jobba delad tur i morgon då jag bytt med en kollega som behövde vara ledig och i stället har hon jobbat en kväll åt mig och sen en kort tur i början av mars då gubben och jag ska upp till Östersund. Fast är lite osäker på hur det blir nu för vi ska eventuellt få nya scheman till första mars och det skulle inte förvåna mig om hon själv redan jobbar den dagen som vi bytt. Men det brukar ju lösa sig på något vis så hoppas det gör det då med i såfall. Fast mest hoppas jag att vi inte behöver nya scheman är nöjd med det jag har och det verkar de flesta av kollegorna också. Har fått två olika förslag på scheman men gillar mitt nuvarande schema bättre. Det skulle vara  bättre om vi kunde få mer personal i stället. Men men så är det, det ska sparas på allt. 
//Anna
Trackback
RSS 2.0