Städartagen

Idag har det blivit en städ och tvätt dag. Dammsugit och dammat, renbäddat och vädrat täcken och kuddar ute i det vackra vädret så i natt sover vi nog gott. Tog mig en liten promenad också men det var lite kallt trots strålande sol. Efter det drog jag fram soffan och dammsög den och allt damm som legat under den och jisses vad katthår det var på baksidan av soffan men som tur var, var det lätt att få bort med en fuktig trasa att dra med så det korvade ihop sig. Efter det hoppade jag in i en snabb dusch och sen vart de till att sätta sig med pluggandet en stund tills sambon kom hem. I samma veva kom även en man som köpte våran soffa. Fick 200 för den och det är ju iallafall bättre än att köra den till soptippen men ack så tomt det blev i vardagsrummet! Nästan så att det ekade.
När soffmannen åkt igen bar det iväg ner till pizzan för att köpa med pizza ut till sillerud och träffa lite goa vänner. Alltid trevligt! Väl hemma igen sådär strax före 23 så slog vi igång teven en stund och blåste upp luftmadrassen så vi hade något att sitta på. Dock så var det hål i den och pös ut ganska mycket men det fixade jag snabbt med mitt tuggummi och en bit tejp.
Fina fisken serru! Funkade skitbra så vi fick oss en tillfällig sittplats nu i kväll. Dock får vi nog kosta på oss en ny madrass i morgon när vi ska åka och hämta våran nya soffa. Denna madrass har vi haft i flera år och det har pysit luft de senaste gångerna pappa har sovit på den. Ja det är pappas sovplats när han och mamma är på besök och det är väl alltid bra å ha en extra säng :)
Nej nu får jag allt sluta skriva och slå igen ögonlocken och försöka sova så det blir lördag och vi får åka och hämta våran nya soffa. Längtar! Ska bli spännande att se hur det blir och om den är skön att sitta länge, dock var det ganska mysigt att ligga på madrassen tillsammans med gubben. Man kanske skulle ta och inviga den nya soffan med en filmkväll i morgon? Vi får se. Natti natti sov gott!
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0