Min kreativitet börjar fungera igen

 
Vart nästan en halv timmes promenad i det härliga kvällsvädret, dock blev det lite kallt om näsan och öronen men skönt var det. När jag gick där på min lilla runda så började min kreativa del av hjärnan att arbeta och jag kom på vad jag ska göra av en liten ljushållare i glas som jag köpte på rödakorset tidigare i dag.  Har nämligen en fin bit från en björk som det skulle vara fint att med hjälp av ståltråd sätta fast ljushållaren på så det blir en lampett av det. När jag vandrat vidare en bit och funderat på hur min lampett ska se ut går jag förbi någon liten metallgrunka som ligger på marken... Vänder tillbaka och tittar lite närmare och plockar upp den. Kan jag fästa den i träbiten blir den nog perfekt att sätta ljushållaren i! 
 
 
Vet inte riktigt vad det är för metallgrej men kändes bättre att ta med den än att låta den ligga kvar där på backen.
 
Först tänkte jag att jag skulle ha ljuset på "insidan" av träbiten och sätta dit någon metall men när jag kom hem och kikade på träbiten, som jag för övrigt hittade i skogen i höstas, fick jag se att det var ju bark kvar (kom inte riktigt ihåg hur den såg ut) och tänkte att det kanske skulle vara finare med barken som framsida så vi får se hur det blir. Här nedan kommer iallafall en bild på mina fynd, tror ni jag kan få ihop något fint av det?
 
Det andra jag köpte på röda korset var ett resårskärp ett skräp i läder och så ett "lik" av en lampskärm som jag ska göra ny skärm till och ha i köksfönstert. Tyvärr kom jag på när jag kom hem att jag kunde ju faktiskt tagit "liket" från lampskärmen som är där nu då det är trasigt och fult men men, man kan inte tänka på allt! 
//Anna
Ps, slänger in en bild på ena skärpet jag köpte. Det syns inte så jättebra mot linnet då färgerna smälte ihop lite. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0