Min första flygresa

Kl 17.55
Sitter nu på planet högt uppe i luften på väg till Barcelona. Åker tillsammans med min mor, mina två kusiner och deras mamma. Ska bli skönt och roligt att komma bort lite. Se något annat och bara ha trevligt. Jag sitter vid fönstret och kan titta ut. Det första med farten i starten var en härlig känsla men sen när vi lättade och passerade trätopparna började jag känna paniken som började leta sig upp inom mig (jag är höjdrädd) och jag var tvungen att blunda lite men nu känns det fine. Rätt häftigt ändå att såna här saker kan flyga och jag kan inte låta bli att undra vad för städer och samhällen som vi ser som små ljusfläckar långt där nere på marken är för några? Det är cirka en timme kvar tills vi ska landa, så kanske det är någonstans Tyskland och Frankrike? Jag vet inte riktigt. Jag vet inte vilken väg vi flyger heller men det borde ju vara ganska rakt söder ut? Det är lite som att titta på stjärnhimlen fast man får titta neråt istället för uppåt. Har försökt ta lite bilder men det är svårt för det speglar sig så mycket i fönsterrutan. Ska se om jag kan få någon bättre bild när vi landar och är lite närmare marken. Om jag törs titta till säga....

 
 
 
18.56 vi tar mark!

23.40
Sitter nu på hotellet efter att ha checkat in, kollat rummen och sedan gått ut en liten sväng på Las Rambla för att hitta någonstans att äta. Blev en god paella med olika skaldjur och kyckling och till det blev det en riktigt god sangria som smakade lite som glögg haha.

 

Som sagt sitter vi nu i hotellets lilla trädgård som är en jättemysig innergård med träd och olika ställen att sitta på. Köpte oss en drink i baren. Snart blir det sängen!

 
 

//Anna

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0