Hem kära hem

Efter om något spännande arbetsdag med blixthalka har jag  äntligen landat hemma.
Hem kära hem.
Barndomshem. Hemma hos mamma och pappa.
Längtat hit. 
Vart en lång väg hit i dag då E18 var avstängd pga trafikolycka. Vi tog sightseeing genom typ Degerfors i stället för att sitta fast i kön. Hade det ganska mysigt där i bilen trots diverse felåkningar med en lurig gps, gnäll och hot om att käka upp gubben (se till att mata kärringen innan ni ska ut på vägarna) 
Väl framme blev det god mat och lite prat innan jag slängde ihop en saffransdeg. Och nu ligger jag självklart i ett varmt bad. Att mobilen inte fått fuktskador än är helt fantastiskt. *peppar peppar*
 
  Vart så sugen på att baka lussekatter och prova något nytt så i morgon ska det bakas saffransbullar. Ska testa att göra som vanliga bullar med kanel och mandelmassafyllning från mina favoritsaffransbullar. Slänger alltså ihop två olika recept. Och för att göra allt lite svårare passar vi på att göra en kalljäst deg. Har aldrig kalljäst förut men tänkte försöka spara lite tid i morgon så tyckte det var smart att jäsa degen över natten och bara baka ut i morgon då jag även har en del andra roligheter på schemat. Slänger kanske in lite bilder i morgon. Nu dusch och sen natti natti! 
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0