Vad då fredag den 13e? Det är den 29e ju!

Aha, så skönt det var att sträcka ut sig på soffan! 
 
Började dagen med att sticka mig på en blodsocker nål på jobbet så efter samtal med sjuksköterskan på jobbet fick jag på lunchen åka ner till vårdcentralen och lämna blodprov för eventuella smittor och sedan fylla i en komplicerad skadeanmälan men efter det flöt dagen på bra och efter jobbet blir det en tur till affären och en sväng till Rusta. Där hittade jag ett par mysiga kuddar på rea så det fick följa med ett par hem.. Ja shopaholicen trädde i kraft en aning där..
Men vart fint i soffan, får se hur länge det dröjer innan de är ludna av vitt katt hår. Jag gissar på att det är lagom ludna till kvällen ^^ 
Här är de iallafall...
 
Och här är kraken som kommer att se till att ludenheten blir komplett! 
 
Inget vidare ute tycker kissen, regnigt och blåser som bara den! Snälla skynda dig och släpp in mig i stället för att stå där på insidan å fota! 
 
 
Nåja, tillbaka till min dag. Som sagt efter affärens bar det av hemmåt. Packa in varor, byta kläder och ta fram ljuslyktor ur förrådet. Då ramlar ett jäkla porslinsfat rakt ner på min fot och det gjorde svinaktigt ont ska jag lova!  Får ett litet psykiskt sammanbrott och svär en ramsa över att allt är huller om buller i förrådet igen. Städade ju innan jul där! Efter någon minut när jag samlat mig igen stänger jag förrådsdörren och låtsas att det som inte syns finns inte medans jag traskar in i vardagsrummet med ljuslyktorna.
Tur det vart lika fint som jag tänkt mig! 
 
 
Tillbaka till köket för att skala potatis till kvällen men kommer på att jag måste tvätta lite bh:ar men är för lat för att tvätta de för hand så virar in dem i en handduk med en snodd runt och stoppar in i tvättmaskinen. Kör maskinens handtvättsprogram så hoppas innerligt att de håller då fler av dem hade byglar och det är det värsta som finns när en sån går av och sticker en hela dagen sen!  Så håll tummarna! 
Tillbaka till köket igen, skalar potatis, slinter med skaparen och håller på att skala fingertoppen (tur vi har naglar som tur emot!) men det gick bra så nu står grytan redo på spisen att starta om en stund och jag har slängt mig på soffan. Såååå skönt! 
Tänkte jag skulle försöka mig på att göra plankstek i kväll på plankorna vi fick av pappa i julklapp, men vette tusan om jag kliver upp ur soffan först det är dax att gå och lägga sig. Man vet ju aldrig hur denna dag kommer sluta!?
 
Berättar i morgon hur det gick ;)
 
Hoppas ni också haft en händelserik dag ;)
//Anna 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0