Utan socker

Har ju inte kommit så vidare långt på mitt nyårslöfte och "hälsoplan" än men denna vecka ska jag inte äta något socker. Iallafall inte godis eller fika och förstås försöka undvika söt mat också samt att äta mer grönsaker, minst en gång per dag. Jag har en dag jag får äta något sött om jag vill, tänkte lördagen eller fredagen men det får vi se då. Vill inte gå ut för hårt. Men iallafall i dag har jag klarat av dag 1/7. Och först tyckte jag att jag var jätteduktig för jag har inte ätit något sött alls tänkte jag men sen kom jag på att jag åt fruktyoghurt och det är de ju socker i. Men det är ju iallafall mat och inte fika/godis. Och så har jag ätit äpple men det är ju naturligt socker så det tycker jag är okej bara man inte stoppar i sig massor av det.  Och till middagen idag blev det massa grönsaker. Åt köttfärssås och till det hade jag broccoli, blomkål och riven morot. Fast blev inte så nöjd med köttfärssåsen, vart för mycket smak av krossad tomat. Men det blev bättre med grönsakerna till!  Gjorde även en vitkålssallad med morot och purjolök. Tror den blir god, har inte smakat på den utan tänkte den skulle få gotta till sig tills i morgon i stället. Nu ska jag krypa ner i sängen tätt intill gubben min och försök somna. Natti natti!  // Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0