Sockerfria veckan - slutsummering

Ja då var en ny vecka här igen och redan två dagar av den som passerat. Dagarna går allt fort. Förra veckan hade jag ju som utmaning/mål att inte äta något godis eller fika förutom en dag och jag klarade det nästan. Det föll på söndagskvällen då mitt sötsug utsattes för alldeles förmycket frestelser under dagen med först massa gott fika hos svärfar som jag faktiskt stod över. Jag åt en fröknäckemacka med smör på och ett glas "halv dricka" (sån loka chrus (stavning?)  vatten och fruktjuice typ) medans de andra gottade sig med olika sorters kakor bla en av mina favoritkakor samt blåbärspaj med vaniljsås. Så tyckte verkligen jag var duktig där!  Och senare på eftermiddagen en biosalong full med gottesaker men var duktig där med, hade jag med mig ett äpple i stället för att köpa godis och så smakade jag två hot snacks av tjejen jag är kontaktperson åt och gick på bion med. Så var duktig även där men senare på kvällen efter maten när gubben plockade  fram en bit överbliven blåbärspaj och vaniljsås som var kvar kunde inte jag heller låta bli att gå och ta mig en bit paj. Men tog bara en hälften så stor bit mot vad jag brukar ta, så litet framsteg även där tycker jag. Så där sprack hela min annars så duktiga "godisfria" vecka. Sprack väl redan under middagen då jag typ hets åt lite för att jag var så hungrig. Vart så fel hela dagen där med sen frukost och fika istället för lunch och sen långt till middagen så det var nog lite därför pajen slank ner sen också. Senare kom ångesten å besvikelsen som ett brev på posten, men det var ju nästan väntat redan när jag åt pajen. Men trots de lilla snedsteget på söndagskvällen tycker jag att jag klarade min utmaning ganska bra och har varit duktig så idag köpte jag mig tulpaner som belöning :) Men tyvärr är jag nog redan tillbakar i "gamla vanor" igen då det blev godisbitar på jobbet i dag. Får försöka tänka på det igen och bara ha en dag så jag får nya bra vanor och inte blir gottesugen. Men var iallafall å simmade i dag trots jag haft ont i knäna hela dagen. Blev dock bara 30 minuter i dag men tycker det med var bra gjort när jag hade ont och inte var motiverad till det men det var skönt efteråt. Blev ju ingen simning alls förra veckan men promenader. Nej nu måste jag släcka lampan så gubben får sova, han går tidigt skift denna vecka så han får gå upp tidigt om morgnarna. Själv är jag ledig i morgon så blir sovmorgon. Ska försöka att inte sova allt för länge ;) Natti natti sov gott //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0