Datakrångel och sjuk kissekatt

Rastlös. Vet inte vad jag ska hitta på.
(varför inte göra sakerna på din att-göra-lista Anna?) 
Sugen på att spela sims men datorn lade av i dag. Bara en svart jävla skärm på huvudsidan. Trycker man tex ctrl alt del så blir det den vanliga skärmen med färger å aktivitetsbehandlaren eller vad de heter kommer upp men trycker man så man kommer tillbaka till skrivbordet så är allt svart -.-' är säkert bara för att Robin å jag pratade på att köpa en ny dator som denna lade av. Annars har det inte hänt mycket i dag. Sov länge. Frukost. Skotta snö. Promenad. Fick till och med mig gubben ut i dag!  :) och sen soffläge. Kelat med sjukling te kisse. Duschat och nu uttråkad och rastlös. Men får väl börja med middag snart. 
 
Tycker så synd om kisse. Troligen infektion i luftrören enligt veterinären som undersökte och gav oss medicin. Var till veterinären i måndags eftermiddag och hjälpte inte medicinkuren skulle vi komma tillbaka och kisse skulle få lämna prover.  Tycker kissen vart lite bättre då han inte hostat något men i går kväll när vi kom hem från svärfar hade kissen spytt på vardagsrunsmattan men visade sig inte dålig annars. Men i natt hade han spytt 2 gånger på golvet och på eftermiddagen spydde han igen. Stackars kisse liten. Och i dag har han inte varit något pigg och har inte ätit något vidare. Troligen är spyandet biverkningar från medicinen så han får ingen mer medicin först vi pratat med veterinären igen på måndag tänkte vi. Så vi får hoppas han blir bättre och inte blir sämre nu...
 
Sjukling till kisse som kurar ihop sig i husses säng.
 
Uppdatering sockerfritt: klarat mig hittills, har ju dock ätit frukt och igår hade jag min ätardag då jag åt vaniljsås till fruktsallad och 1 sur cola godisnapp. Så hittills har det gått bra och jag ser ut att klara mitt mål :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0