Kattfan å pluttigt hus

Hemma i en tom och kall lägenhet efter en ganska omotiverande arbetsdag.Varit väldigt lungt på jobbet i dag och tycker det är så tråkigt. Vill ju ha något att göra hela tiden jag. Och tråkigt väder är det med, regnat hela dagen så känner mig så frusen och kall hela jag.Brrr, tänk vad skönt det hade varit att komma hem och få krypa ner i ett varmt bad...fan vad jag saknar att ha badkar ! Jag får nog ta å köpa mig ett,, men då lär väl gubben kasta ut mig hehe... Saknar saknar saknar ! Å förresten !  I går var vi å tittade på ett hus som är till uthyrning. Huset var jättefint i sig och jättefin utsikt men tyvärr pyttelitet kök och vardagsrumet var med litet och var  väldigt svårmöblerat tyckte jag då två av väggarna var fönster från golv till tak i stort sett och efter den tredje var det kamin och dörr, hade det varit ett större rum hade det varit lite bättre... Det hade inte fått plats med badkar i badrummet där heller så det var ju väldigt negativt ;) och det låg ett hus bara några meter intill. Det kändes inte rätt helt enkelt så våran jakt på hus får fortsätta...  Någon gång hittar vi det. Huset med stort H.
 
Nej nu får det allt bli dax för lite middag. Börjar bli hungrig. Är ju solokvist i kväll då gubben åkt med mamma och mormor sin till Norge för att hälsa på sin syster, så tänkte jag skulle äta pölsa... Är nog en favorirätt, men det är nog inte många som håller med mig om det haha. Men innan jag går ska jag berätta vad jag lyckades med nyss, stackars pissen min ! Har en liten matta liggandes ute på altanen under utemöblerna bara för att kissen ska kunna lägga sig där och för en liten stund sedan såg jag i glipan längst ner i persiennnen i fönstret här bredvid skrivbordet hur en katt gick förbi ute på altanen mot mattan, bara det att det var inte vår katt Alladin utan grannkatten som brukar bårka med våra kisse så jag klipsk som jag är, smyger mig till altandörren och låser upp den försiktigt för att hoppa ut å skrämma "kattfan" men där, när jag slänger  upp dörren och fräser så är det inte bara en utan två katter som hukar ihop sig och piper i väg, den ena värre än den andra, Då visade det sig att våran Alladin satt och tröck längst med husväggen så jag såg inte honom genom fönstret och så klart vart hen mest rädd då han är en liten fegis. Stackars kissen min, gjorde ont i mammahjärtat att skrämma sin egen kissemiss, men medans jag var ut å jagade grannkatten smet Alladin in och in under sängen (hans stora trygghet här i livet) så när jag väl kom in och lockade fram honom så var hanförst lite skeptisk mot mig men tror att jag är förlåten eller vad tror ni ? ↓  // Anna
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0