Julmkarknader och förta advet

Då var ännu en helg över. 
Har haft en riktigt trevlig helg. 
Mamma å pappa har varit här sedan i torsdags eftermiddag  så jag å morsan började med att åka te simhallen direkt efter jag kom hem från jobbet nästan, för att simma lite. Vart 45 minuter simmning.
Sen hem å laga mat och bara softa. Samt att det var en kille här å köpte Saaben av gubben.
Fredag förmiddag medan gubben jobbade stod bakning på schemat för mig och mamma, pappa fixade med mina extraljus som behövde ett nytt relä. Så fort gubben slutat jobbet bar det av ner till Uddevalla för att hämta nya bilen :) Känns skönt att den gamla är såld och den nya bilen hemma och förhoppningsvis ska denna inte krångla så mycket som den gamla. Sen blev det mat hos svärfar och mys.
Lördag var det julmarknad i Blomskog där jag stod och sålde lite pyssel. Gick bra tyckte jag och en riktigt mysig dag. På kvällen hjälptes mamma och jag åt med att sätta upp julgardenerna i vardagsrummet, laga mat och fixa adventsljusstakar och advetsljus. Sen fick gubbarna ta hand om disken och jag å mamam spelade alfapet och drack glögg. Sedan kom gubbarna också och hoppade in i spelandet. Riktigt mysigt. Borde verkligen spela spel oftare. Det är roligt och trevligt. 
Och så har vi idag, Söndag. Julmarknad på torget i Årjäng. Sålde dåligt och frös. Lite med folk till en början men sen när det började skymma blev det mer folk. Tyvärr tråkigt att det var flera av marknadstånden som stod tomma. Det ser så trist ut.  Annars en bra dag i dag med. 
Ska mysa ner mig i soffan hos gubben å kissen nu och slappa. I morgon är det jobbdag igen och sedan simmning som står på schemat. Ska försöka komma ihåg att ta på mig en stegräknare i morgon för att se hur aktiv jag är ;) Fast vet ju typ svaret. Måste röra på mig mer.
Nej hoppas ni med haft en trevlig helg och en bra första advent ! // Anna 
 
P:S slänger in lite bilder från helgen..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0